12 motive ca să mananci banane

Bananele sunt pe partea mai dulce în comparație cu alte fructe. Bananele sunt benefice pentru piele și sistemul digestiv, au abilitatea de a-ți îmbunătăți dispoziția și a lupta împotriva anemiei și sunt foarte sățioase.

O parte din carbohidrații din banane vin sub formă de fibre dietetice, 3,5 grame per banană mare, sau aproximativ 15 la sută din nevoile dvs. zilnice.

Bananele verzi conțin un tip de carb numit amidon rezistent . (Pe măsură ce bananele se coc, amidonul se transformă în zaharuri, ceea ce face ca banana să fie mai dulce). Deoarece amidonul rezistent nu este ușor digerat, reduce cantitatea de zahăr eliberată în fluxul sanguin, contribuind la controlul zahărului din sânge. Cercetările sugerează, de asemenea, că amidonul rezistent ajută la menținerea echilibrului de microbi intestinali sănătoși.

O notă pentru părinți
Fiți atenți la copiii dvs. care mănâncă o banană înainte de culcare deoarece fructul este lipicios, iar zaharurile pot adera la dinți, crescând riscul cariilor. Ca întotdeauna, asigurați-vă că cei mici, copiii se spală pe dinți înainte de culcare .

Bananele sunt probabil cele mai cunoscute pentru numărul lor de potasiu, cu o banană mare care conține aproximativ 490 mg din acest electrolit – un mineral care se încarcă electric în fluxul sanguin și care guvernează ritmul cardiac și funcția nervoasă și musculară. Corpul menține cu atenție nivelurile de potasiu și sodiu (un alt electrolit) pentru a menține echilibrul nivelului de lichide.

Americanii tind să consume prea mult sodiu și nu suficient potasiu, iar atunci când cei doi ies din sincronizare, poate crește riscul de tensiune arterială ridicată și, prin urmare, crește riscul de atac de cord și accident vascular cerebral. Cercetările sugerează, de asemenea, că menținerea acestor niveluri armonizate poate fi benefică pentru sănătatea oaselor.

„Majoritatea oamenilor au nevoie de 4.700 mg de potasiu în fiecare zi ”, spune Ellen Klosz, nutriționist la Consumer Reports. „Deci, dacă mănânci banane pe lângă alte alimente sănătoase, bogate în potasiu – cum ar fi leguminoase, alte fructe, legume, nuci și lactate – acestea pot fi o modalitate excelentă de a ajuta la satisfacerea nevoilor tale zilnice.”

De asemenea, bananele furnizează aproximativ o treime din necesarul dvs. zilnic de vitamina B6. Vitamina B6 ajută la reglarea nivelului de homocisteină de aminoacizi din sângele tău, care, atunci când este bifat, poate întări arterele și crește riscul de atac de cord, accident vascular cerebral și cheaguri de sânge, spune Bihuniak.

  1. Bananele te ajută să scapi de depresie pentru că ele conțin tryptophan, o substanță care în organismul nostru se transformă în serotonină, hormonul fericirii. Tot datorită acestei substanțe poți scăpa și de durerile de cap.
  2. Înainte de fiecare antrenament la sală sau înainte de a începe o activitate sportivă solicitantă, mănâncă două banane potrivite ca dimensiune. Ele îți vor asigura energia necesară pentru a acoperi efortul depus.
  3. Banana te poate proteja împotriva durerilor musculare sau a cârceilor care ți se pun noaptea la picior.
  4. Aceste fructe exotice te ajută să-ți menții sănătatea oaselor împiedicând pierderea de calciu din organism.
  5. Bananele te ajută să nu mai transpiri abundent, te protejează împotriva diabetului de tip 2, te ajută dacă ai pierdut fără să vrei în greutate, întărește sistemul nervos și datorită aportului semnificativ de vitamina B6 corpul tău produce globule albe (leucocite).
  6. Bananele conțin și mult fier, de aceea sunt foarte bune dacă suferi de anemie.
  7. Bogate în potasiu și sărace în sare, bananele sunt recunoscute pentru proprietățile lor de a scădea presiunea arterială.
  8. Pectina din banane te va ajuta dacă ai probleme digestive.
  9. Tocmai din motivul de la punctul anterior, bananele acționează ca un probiotic, stimulând dezvoltarea bacteriilor bune care creează flora intestinală.
  10. Bananele sunt singurele fructe care consumate crude nu pot duce la producerea ulcerului.
  11. Cercetătorii au descoperit că printre toate beneficiile bananelor, acestea au și rolul de a spori atenția și puterea de învățare.
  12. Sunt pline de antioxidanți iar rezultatele acestui fapt sunt foarte cunoscute.

sursa: https://www.consumerreports.org/fruits-vegetables/are-bananas-good-for-you/

Comentarii

Leave a Reply