Secolul Sinelui (Egocentrismului) – Masini de Fericire (partea I, romana)

Secolul sinelui explorează teoriile controversate și revoluționare ale lui Sigmund Freud, care era convins că masele și indivizii sunt conduși nu de gânduri raționale, ci de dorințe primitive. În esență, psihanalistul credea că oamenii sunt guvernați impulsuri inconștiente.

Pornind de aici, nepotul lui Freud, Edward Bernays, a tras concluzia că este prea periculos ca maselor să li se permită să își guverneze singure viețile. Consumismul (consumerismul) a fost soluția prin care li s-a dat oamenilor iluzia că dețin controlul, permițând în același timp unei elite să controleze societatea.

Bernays a inventat profesia de „responsabil de public relations” în anii ’20 și a fost unul dintre principalii arhitecți ai tehnicilor moderne de publicitate, descriind în cartea sa, Propagada, fiecare truc, de la „cascadorii” de PR, la  alăturarea simbolurilor sexuale în reclamele la automobile.

Comentarii

Leave a Reply