Titanic: 40 de fapte fascinante despre nava

Share on:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Pe data de 14/04/1912,Titanicul s-a lovit de un iceberg, provocând o tăietură în carenă pe o lungime de 90 m din cei 300 m ai navei (cinci compartimente).

După 2 ore și 40 minute, pe 15 Aprilie 1912, Titanicul, s-a scufundat rupându-se în 2 părți.

1. RMS Titanic a fost cea mai mare navă de pasageri din lume când a intrat în serviciu, având o lungime de 269 de metri și cel mai mare obiect mișcat de om pe Pământ. Cea mai mare navă de pasageri este Armonia mărilor, la 362,12 metri.

2. Nava a ars aproximativ 600 de tone de cărbune pe zi, aruncate în cuptoarele sale de către o echipă de 176 de bărbați. Aproape 100 de tone de cenușă au fost aruncate în mare la fiecare 24 de ore.

3. Interiorul navei a fost insa inspirat de cei de la hotelul Ritz din Londra. Facilitățile de la bord au inclus o sală de gimnastică, o piscină, o baie turcească, o canisa pentru câini de primă clasă și un teren de squash. Avea chiar și propriul ziar la bord – Buletinul Atlantic Daily.

4. La bord erau 20.000 de sticle de bere, 1.500 de sticle de vin și 8.000 de țigări – toate pentru utilizarea pasagerilor de primă clasă. 

5. Marea scară de la bord a coborât șapte din cele 10 punți ale navei și a inclus panouri de stejar, heruvimii de bronz și picturile. Replici pot fi găsite la Muzeul Titanic din Branson, Missouri.

6. Scara din hotelul White Swan din Alnwick conține balustrade de la Marea scară a navei surori a Titanicului, olimpic. Se presupune că acestea au fost identice.

7. Au fost transportate doar 16 bărci de salvare din lemn și patru ambarcațiuni pliabile, suficient pentru a găzdui 1.178 persoane. Aceasta este doar o treime din capacitatea totală a lui Titanic, dar mai mult decât necesară din punct de vedere legal.

8. În timpul construcției de 26 de luni a navei în Belfast au fost înregistrate 246 de răniți și două decese.

9. Douăzeci de cai trebuiau să poarte ancora principală.

10. 100.000 de persoane s-au prezentat pentru a vedea lansarea navei pe data de 31 mai 1911.

11. 22 de tone de săpun și seu (grăsime de carne de vită sau de carne de vită) au fost șterse pe șosea pentru a ajuta la trecerea fără obstacole în râul Lagan.

12. Nava a făcut două opriri după ce a părăsit Southampton – la Cherbourg din nordul Franței și Cobh (apoi Queenstown) în Irlanda.

13. Din echipajul de la bord 885, doar 23 erau femei. 699 au intrat în Southampton, iar patru din 10 erau localnici ai orașului englez.

14. Ultima cină servită pasagerilor de primă clasă a constat din 11 meniuri.

15. Călătorilor de primă clasă i sa oferit o carte muzicală care conținea 352 de melodii. Muzicienii de la bord au fost obligați să le cunoască pe toate, în cazul în care au fost formulate cereri.

16. John Jacob Astor IV a fost cel mai bogat pasager la bord, cu o valoare netă de aproximativ 85 de milioane de dolari (aproximativ 2 miliarde de dolari astăzi) și a coborât cu nava. O legendă susține că, după ce nava a lovit aisbergul, a spus unui chelner: „Am cerut gheață, dar asta e ridicol”.

17. O altă victimă notabilă a fost Benjamin Guggenheim, om de afaceri american. Realizând că nava mergea în jos, el și valetul său, Victor Giglio, s-au schimbat repede în hainele lor de seară, în timp ce el a remarcat: „Ne-am îmbrăcat în cel mai bun costum și suntem pregătiți să mergem ca și domnii”, asezati in șezlonguri consumand brandy și trabucuri.

18. Noel Leslie, contesa de Rothes, a fost, de asemenea, la bord, dar a supraviețuit. Este menționată într-un episod din Downton Abbey. „Nu este așa teribil? Când te gândești cât de entuziasmat de Lucy Rothes a fost în perspectivă „, remarcă contesa lui Grantham când aude despre dezastru.

19. Au fost salvați doi dintre cei nouă câini aflați la bord – un Pomeranian și un Pekin.

20. Numeroși oameni au ținut bilete pentru călătorie, dar nu au navigat, inclusiv Milton S. Hershey, fondatorul firmei de ciocolată Guglielmo Marconi și Alfred Gwynne Vanderbilt, care a murit în RMS Lusitania trei ani mai târziu.

21. Ultimul supraviețuitor al dezastrului, Millvina Dean, a murit la 31 mai 2009, în vârstă de 97 de ani. Avea vârsta de două luni.

22. Aisbergul a fost observat la 11.40pm pe 14 aprilie 1912, de către observatorul Frederick Fleet, care a strigat: „Iceberg! Chiar înainte! ” Fleet a supraviețuit dezastrului și a fost observator în RMS Oceanic în timpul Twenties (Twenties, perioada dintre 1920-1929), înainte de a servi în al doilea război mondial. Pranksters a pus o pereche de binoclu pe mormântul său în 2012, cu o notă care spunea: „Imi pare rău că sunt 100 de ani mai târziu”.

23. Aisbergul era de aproximativ 100 de metri înălțime și provenea dintr-un ghețar din Groenlanda.

24. Au trecut doar 37 de secunde între observarea aisbergului și coliziunea.

25. Primul ofițer William McMaster Murdoch a ordonat navei să se întoarcă, dar a fost prea mare pentru a face acest lucru la timp. 

26. Edward Smith, căpitanul navei, a coborât, de asemenea, cu nava. Ultimele sale cuvinte au fost: „Băieți, v-ați făcut datoria și ați făcut-o bine. Nu vă mai întreb. Te eliberez. Știi regula mării. Acum este fiecare om pentru el însuși și Dumnezeu să vă binecuvânteze. „O statuie a lui poate fi văzută în Lichfield, Staffordshire.

27. Nava a primit șase avertismente privind aisbergurile în timpul călătoriei.

28. Un burghiu de salvare, programat pentru 14 aprilie, a fost anulat din motive necunoscute.

29. Nava a izbucnit în două la ora 2.20 dimineața pe 15 aprilie și a fost scufundată, trimițând toți pasagerii rămași în ocean. Temperatura ar fi fost de -2 ° C – puțini ar fi supraviețuit mai mult de 15 minute în apă, în timp ce aproximativ unul din cinci ar fi murit în două minute de șoc rece.

30. Charles Joughin, cu toate acestea, brutarul navei, a căzut apă timp de două ore înainte de a fi salvat cu mici efecte rele. El a susținut că nu a simțit frigul datorită cantității de whisky pe care el a baut-o.

31. Douăzeci și șase dintre cei aflați la bord erau cupluri de lună de miere.

32. Muzicienii au jucat timp de două ore și cinci minute când nava sa scufundat.

33. SS Californian a fost criticat pentru ignorarea semnalelor de primejdie ale lui Titanic. Ea a fost scufundată trei ani mai târziu de un submarin german.

34. Carpatia RMS a sosit la ora 4 dimineața și a transportat supraviețuitorii la New York. 40.000 au salutat sosirea la Pier 54.

35. Au fost găsite doar 306 de corpuri. Morții au fost duși la Halifax, Nova Scoția. Muzeul său maritim are o secțiune dedicată, care include un șezlong recuperat de la epavă, saci de mortuar și încălțămintea unei victime necunoscute.

36. Epidalia Titanicului a fost descoperită în 1985 și se află la 370 mile de coasta Newfoundland-ului, la aproximativ 12.500 de metri sub suprafață. Specialiștii de pește marinari Deep Ocean Expeditions au oferit anterior excursii la epavă folosind un submersibil Mir.

37. Arcul pătrunde 18 metri în patul mării.

38. Au fost făcute zeci de filme și documentare despre dezastru, cel mai controversat dintre care a fost comandat de Joseph Goebbels în 1943. Terenul său a discreditat oameni de afaceri britanici și americani și are pasageri curajoși din Germania. Epilogul afirmă: „Moartea a 1.500 de persoane rămâne neschimbată, pentru totdeauna un testament al căutării nesfârșite a Marii Britanii pentru profit”.

39. Efortul lui James Cameron din 1997 este, fără îndoială, cel mai de succes – a încasat mai mult de 2 miliarde de dolari și a câștigat 11 Oscaruri.

40. Cea mai mare piesa de teatru a filmului – „My Heart Will Go On” de Celine Dion – a fost cel mai mare single de vânzare din 1998 și a fost acoperită de Neil Diamond, Sarah Brightman, Kenny G (instrumental) – și Miss Piggy de la Muppets.

În cele 20 de bărci de salvare au intrat 710 de oameni. Restul de 1514 au murit în apa înghețată a Atlanticului.

În urma impactului cu icebergul patru din compartimentele etanșe au început să fie inundate foarte rapid. Căpitanul Smith și Thomas Andrews (designerul șef al Titanicului) au făcut o evaluare rapidă a situației. Thomas Andrews a stabilit că vasul se va scufunda cu siguranță. La nici jumătate de oră de la impact, ofițerii și echipajul erau mobilizați pentru acțiunea de evacuare de urgență. Au început să pregătească bărcile de salvare și pasagerii instruiți prin ordinul căpitanului să iasă pe punte cu vestele de salvare pe ei.

Din păcate oamenii de la bord nu erau de loc îngrijorați, fiind pe un vapor de „nescufundat”, se simțeau în deplină siguranță. Momentan nu era nici un semn că vasul s-ar scufunda. Înăuntrul navei, în punțile inferioare, apa se ridica vertiginos ajungând la capătul superior al compartimentelor etanșe și de acolo pe punți de unde ajungea cu ușurință în următorul compartiment. Pasagerii de la clasa a treia încep să fie inundați și începe panica, dar porțile de acces la punțile superioare sunt închise. În bărcile de salvare au prioritate pasagerii de la clasa întâi.

Conștienți că bărcile nu sunt suficiente pentru toți, ofițerii încep să pună în bărci doar femeile și copiii. Oamenii sunt neîncrezători la ideea de a se sui în bărci și mulți preferă să rămână la bordul navei unde se simțeau mult mai în siguranță, mai ales că se spunea că este doar o procedură de precauție și vor fi aduși înapoi la bord.


Share on:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Lasă un răspuns